MyQ
MyQ

MyQ-это серверное приложение, которое оптимизирует и защищает документооборот. Приложение увеличивает эффективность и ускоряет процесс печати: вместо того, чтобы отправить документ на указанное устройство, пользователи отправляют его на MyQ server, который может получить доступ ко всем устройствам в офисе. Этот документ может быть распечатан в любом свободном принтере. Это помогает сократить очереди печати и повышает общую безопасность документов, поскольку устройство не выпустит документ до тех пор, пока Отправитель не войдет в систему и не выберет его для печати.

При копировании, сканировании и передачи факсов, MyQ предлагает хорошо структурированный и легкий в использовании интерфейс, а также персонализированные ярлыки настроек, которые вы используете наиболее часто. Более того, MyQ ведет подробную статистику отпечатков пользователя или отдела.  Эти функции помогают повысить осведомленность о печати и снизить затраты.

 

Сравнение версий MYQ: 

 
   Сервер (тип лицензии) Business
Edition
Business Pro
Edition
   Версии

MyQ Popcorn

MyQ Popcorn

  Коммерческое использование Yes Yes

  Облако лицензирования

We are the first all over the world bringing the real revolution in the licensing. Share licenses across all branches, freely transport the devices between locations, install MyQ on as many servers as you will need for your optimal and safe management. End of slow prints sending via internet to a central server. If the internet connection is broken, all your branches will print separately, after recovery the master server will carry out auto-synchronization of statistics and data.

Yes Yes

   Максимально допустимое количество устройств печати

Maximum number of printers and multifunction devices that can be used simultaneously.

unlimited unlimited
   Максимально допустимое количество серверов Unlimited in the corporate Cloud Unlimited in the corporate Cloud

   Максимально допустимое количество пользователей

The maximum number of users who can use MyQ system.

unlimited unlimited

   Максимально допустимое количество групп

Maximum number of created user groups

unlimited unlimited

   Пробный период

Fully-featured trial license for limited period for testing all functionalities in chosen edition.

up to 90 days up to 90 days

   Серверная платформа

Server operating system neccessary for installation of MyQ system.

Win Win

   Резервное копирование и восстановление

Online backup database with possibility of selecting data storage and automatic database restore without any data loss during a failure.

Yes Yes

   Автоматическая инсталляция сервера

Easy installation with predefined values, not requiring vocational knowledges.

Yes Yes

   Интуитивная настройка и обслуживание

Tool for easy setup MyQ print server administration, print fles and database setup. Automated detection of configuration changes, monitoring system status, alert administrator indicating a need to make setting changes.

Yes Yes

   Контрольная панель администратора для ввода в экспл.

Control panel which enables the administrator to set up the system and informs about the correctness of execution of individual actions. This control panel greatly facilitates the initial orientation in the system and settings.

Yes Yes

   Web-интерфейс администратора

Administration interface for setting and managing MyQ system, accessible through the web browser without having to install further tools.

Yes Yes

   Репликация

Automatic data replication from one or more branch servers at the set interval for easy managing statistical data on the main server.

Yes Yes

   Синхронизация с LDAP (users, departments, ID cards, etc.)

Automatic data synchronization from LDAP servers into MyQ system (MS Active Directory, Novell eDirectory, Lotus Domino and Open LDAP) at the set interval.

1 LDAP server 5 LDAP servers

   Внешняя система синхронизации(users, departments, cards)

Automatic data synchronization from other external systems through the use of easy adjustable text format.

Yes Yes

   Автоматическая регистрация пользователей

(email, LPR, Unknown Card and via Web UI)

- Yes

   Защищенный запуск MyQ system

MyQ communication can be secured by the security certificate. The unsecured ports can be simple deactivated by activating the switch in web UI.

Yes Yes

   Поддержка оптического распознавания символов (OSR)

MyQ now supports implementation of the OCR external software into the scan management process.

- Yes

   Поддержка печати без драйверов и email printing

PDF files and MS Office documents (Word, Excel, Power Point) can be printed via email or by uploading them to the web interface without need of print drivers NEW -  JPEG format support.

- Yes

   Поддержка Fiery controller 11/12

Yes Yes

   Автоматизированное обнаружение принтера

Tool for printers discovery and drivers installation. When pre-set the installation of new device into the system can be fully automated.

Yes Yes

   MyQ Easy Cluster

Failover system which ensure the availability of printing services in case of failure of the main printing server.

- Yes

   Профили сканирования

Possibility to define the complete behavior of the scanning, specialized buttons leading to predefined storages which will help radically simplify and stremaline the work with the documents.

- Yes

   NEW - User Policies

User policies for definition of user rights for access to system features on user/group level basis.

Yes Yes

   NEW – Automatic setup of Firewall rules

MyQ will automatically set all firewall rules needed for its function.

Yes Yes
 
   Характеристики рабочей станции Business
Edition
Business Pro
Edition

   Поддержка платформ

Support user identification of print job on the platforms.

Win/Linux/Mac/SAP Win/Linux/Mac/SAP

   Веб-интерфейс пользователя

The MyQ control interface is accessible through the web browser (installation free).

Yes Yes

   Автоматическая установка драйвера

Desktop Utility MyQ Driver Installer for unattended automatic distribution of printer drivers at the workstation.

Yes Yes
 
  Сервисный модуль

Business
Edition

Business Pro
Edition

   Автоматические показания с устройств печати и заказ расходников

опционально

опционально

   Автоматические сообщения о проблемах и их эскалация

опционально

опционально

   Данные сервисных контрактов и контроль исполнения

опционально

опционально

   Полноценная система заказа синхронизированая с сервис партнером

опционально

опционально

   Профессиональный аутсорсинг проектов

опционально

опционально

   Сообщения о проблемах на панелях устройств печати

When used with Embedded terminal the users may report any troubles with the device directly from the Embedded terminal interface.

опционально опционально
 
 Print Server Business
Edition
Business Pro
Edition

 Универсальные стандарты соединения  с печатающими устройствами

Communication with print devices using the universal standards.

yes yes

 Поддержка большинства стандартов RFID-меток

Support most of RFID standards, possibility to connect readers of specific technologies.

yes yes

 Двойной мульти-ридер, позволяющий использовать две технологии аутен-ции

Dual-multi reader that allows two authentication technologies to be used simultaneously

yes yes

 Мониторинг состояния устройства

Display detailed status of print devices, including number of printed b/w and color pages, cartridge level, error messages etc.

yes yes

 Балансировки нагрузки

Print acceleration by combining multiple printers into a single virtual printer. Prevention of overload or non-loaded multiple printers.

yes yes

 Автоматическое перенаправление заданий в случае выхода принтера из строя

Automatic redirection to a functional device in the case of device failure (e.g. no paper, empty cartridge, error message).

yes yes

 Онлайн учет счетчиков печатных устройств

Online accounting based on direct reading of the printing device counters. Only actually printed pages are accounted.

yes yes

 Поддержка всех локальных устройств печати, подключенных через USB или LPT

Support of all local printing devices connected through USB or LPT cables.

yes yes

 Возможность добавлять собственные команды PJL

Possibility of adding own PJL commands to the print job.

yes yes

 Нет задержки между заданиями одного пользователя

There is no delay between tasks in case of printing multiple jobs by the same user. All operations and accounting are performed after printing is completed.

yes yes

 Поддержка установки принудительного дуплекса, степлирования и количество копий для выбранной очереди печати

Support for setting of forced duplex, stapling and number of copies for the selected print queue. Forced duplex can only be set by the administrator.

yes yes

 Возможность удаления заданий с сервера сразу после печати (приватная очередь печати)

The job is safely removed from the server immediately after printing.

yes yes

 Возможность идентификации пользователя по  имени компьютера, имени отправителяимени пользователя, сохраненном в задании

Possibility of identifying the user according the sender task (Free), computer name, sender name, print server, DNS, computer name in DNS and the sender's user name stored in the job.

9 modes 9 modes

 Возможность вводить неограниченное количество алиасов для каждого пользователя

Possibility to enter an unlimited number of aliases for each user.

yes yes

 Открытая платформа для поддержки новых моделей/вендоров

Frequent certification of new models. MyQ supports leading manufacturers of printing devices. The certification of new models is 100% free of any charge

yes yes

 Оснастка "Управление Сканированием"

Possibility to set up scanning rules, support for sending emails or saving files to a shared network folder.

- yes

 Возможность отправки отсканированных документов по нескольким адресатам, или несколько вложений в одно письмо

Possibility to send scanned documents to multiple recipients, or multiple attachments in one email.

- yes

 Возможность предварительного просмотра (в режиме эмуляции PostScript)

Automatic generate preview of printed jobs in the PDF format.

- yes

 Профили сканирования - возможность назначения нескольких кнопок на панели печатного устройства с разными функциями 

Possibility to define multiple buttons with different functions for making the document workflow more efficient and user friendly.

NEW
option to change the parameters of the scan destination by the panel of the device like changing the name of the file or inserting email address of the receiver.

- yes

 Возможность установки квот для пользователя или отдела

Option for setting different parameters for monitoring the quota, the number of b/w pages, color pages, and price. Selectable notice, pause printing, print cancel. The quota can be set according to user and group.

- yes
 Блокировка интерфейса мфу Kyocera yes yes
 Поддержка блокировки цветной копии Xerox и OKI yes yes

 Поиск пользователей по номеру карты

search users by card number

- yes
 Возможность отправки по электронной почте информации о новом ПИН yes yes

 Прерывание прямой печати

(after finishing the current job) logging on MFP to follow me operation.

yes yes
 
 Отслеживание и учет Business
Edition
Business Pro
Edition

 Страница учета

Online accounting based on direct reading of the printing device counters. Only actually printed pages are accounted.

yes yes
 Учет стоимости печати/копирования yes yes

 Установка нескольких уровней цен на печатную страницу

Option for setting several price levels per printed page (e.g.: users/company, renter/lessor).

yes yes

 Кредитный учет

Users have a choice to buy a credit charging identification card. Card can be used for printing, copying, and scanning until the credit is exhausted. Credit system can be combined with standard accounting. It is suitable for schools, libraries, or offices.

- yes
 Учет по пользователю/отделу/департаменту yes/yes/yes yes/yes/yes

 Follow me - следуй за мной (конфидециальная/отложеная) функция печати

Possibility to print jobs waiting in a personal queue of user.  After logging on to a selected printing device (printing job is not assigned to a specific printer, but will be available only after picking up the job on a selected printing device). This ensures maximum protection and availability of print services. In case of failure the print job can be easily and instantly printed on any other functional device in the network.

yes yes

 Возможность задания печати на устройство печати с серверов корпоративной MyQ в облаке

Possibility to print jobs at the print device from other sites or servers within the corporate MyQ Cloud.

- yes

 Учет проектов

While printing or copying, it is possible to select a project under which printed pages are charged. After completion of the project a report indicating a number of printed pages within the project and its costs is displayed.

- yes
 
 Статистика и отчеты Business
Edition
Business Pro
Edition
 Web-based online отчет yes yes
 Возможность экспорта в (PDF, CSV, HTML, XML, Text) yes yes

 Плановые отчеты  (PDF, CSV, HTML, XML, Text)

MyQ printing solution provides automatic sending of reports in the selected time period. You are provided with accurate data of all print processes. You may just define the report you need and the system will send it to your email or save to folder.

yes yes

 Централизованная отчетность с нескольких серверов

MyQ Business can collect data from multiple servers (branches), bulk data processing and display them on a single central server.

yes yes
 Количество доступных отчетов basic (46) extended (83)
 Поддержка импорта настраиваемых отчетов yes yes
 NEW - Отчет о воздействии на окруж. среду - yes
 
 Terminals Business
Edition
Business Pro
Edition

 Терминал для всех машин не оснащеных дополнительным слотом

External version of HW terminal applicable to all machines not equipped with an additional slot.

yes yes

 Touch screen - для всех машин не оснащенных дополнительным слотом

with full-color touch screen - universal for all manufacturers.

yes yes

 Embedded terminal - приложение устанавливаемое в мфу или принтер и заменяющее собой внешний терминал

yes yes

 Embedded terminal Lite - для моделей Kyocera не HyPAS, может использоваться для функции приватной печати

Non-HyPAS  Kyocera devices may be used for the function of the secured print. You may just swipe your card on the card reader or insert your PIN directly to the device without the need of any HW terminal.

EXTENSION Support of new models

NEW
– Remote installation without the need of manual setup of the device

yes yes

 Mobile terminal - вариант для мобильных телефонов и планшетов

Option for cellphones and tablets to allow the user to work with the printers from their device.

yes yes

 Возможность модификации встроенного терминала (кнопки и функции)

Possibility of modification of the Embedded terminal look and button function, complete definition of button functions.

yes yes

 Возможность управления всеми терминалы MyQ от центрального сервера

Possibility of managing all MyQ Terminals from a central server.

yes yes

 Шифрованная связь с терминалом

Secure network communications using standard AES128-bit.

yes yes
 Поддержка платежей через терминал - yes

 Добавление метаданных для систем документооборота

Possibility to generate metadata for document workflow systems during the scanning process.

- yes

 NEW - Ручное изменение отсканированного файла

Possibility to change parameters for the scanning via Embedded screen (like inserting the receiver address or change of the filename).

- yes

 NEW – Двухфакторная аутентификация

Support of Two-Factor authentication for both Embedded and Embedded Lite terminals (Card + Password or Card + PIN).

yes yes

 NEW –Удаленная настройка и установка терминала

For both Embedded and Embedded lite terminals.

yes yes